Carcleaning

Wij bieden jullie op maat gemaakte formules aan voor het reinigen en/of detailen van jullie personenwagen.

Dit gaat altijd in samenspraak met de klant gebeuren.

Wij werken steeds met professionele reinigingsprodukten.

Produkten zijn zuurvrij en PH-gebalanceerd dus onschadelijk voor het milieu.

Alle door ons gebruikte produkten kunnen door de doe-het-zelver aangekocht worden in onze webshop.

 

Het begrip ‘detailen’.

Hierbij gaan we de laklaag en omliggende onderdelen terug in nieuwstaat brengen. (afhankelijk van de staat van het voertuig)

Idem voor het interieur van de wagen.

Om iedereen een beetje wegwijs te maken, leggen we de stap voor stap van het ‘detailen’ samengevat uit.

 

Foamen en verwijderen van ijzerdeeltjes.


Afhankelijk van de gekozen reinigingsformule zal de wagen eerst behandeld worden met een product om ijzerdeeltjes uit je lak te onttrekken. (veroorzaakt door remstof, ……)

Wij maken hiervoor gebruik van IronX.

Is duidelijk zichtbaar door de verkleuring van het product.

Tevens zullen de restanten van wax hiermee ook verwijderd worden.

Na het gebruik van IronX zal de wagen zeer grondig gespoeld worden.

Na het spoelen van de wagen, krijgt deze een ‘foamlaag’ aangemeten.

Dit is een schuimlaag die het vuil op de wagen zal losweken.

Gewoon enkele minuutjes laten inwerken en wederom grondig afspoelen.

 

 

 

 

Wassen en drogen.

Het wassen van de wagen gebeurt telkens met een ‘2 emmer-systeem’.

1 emmer om de washandschoen te spoelen en 1 emmer om je wagen in te zepen.

Telkens na een bepaald oppervlak te hebben gewassen, steeds de washandschoen uitspoelen in de emmer met zuiver water.

Zo zal het opgenomen vuil verwijderd worden waardoor krassen tijdens het wassen tot een minimum herleid zullen worden.

Na het wassen de wagen grondig afspoelen.

Eens afgespoeld word de wagen opgedroogd met daarvoor speciaal voorziene microvezel droogdoeken.

**** ZEEMVELLEN EN SPONSEN zijn uitgesloten *****

 

Kleien met de Claybar.

Vervuiling van de lak dringt diep door tot in de porieën.

Doormiddel van een claybar kan deze onzichtbare vervuiling verwijderd worden.

Samen met een luber (glijmiddel) zal door een draaiende beweging (handwerk) het lakoppervlak behandeld worden.

Het vuil zal zich aan de claybar gaan hechten.

 

 

 

 

 

Polijsten.

Bij deze stap zal de wagen ontdaan worden van krassen (afhankelijk van de diepte), swirls, overspray, ….

Aangezien hierbij een minimale afname van het lakoppervlak verwijderd word, is een proffessionele kennis van zaken toch wel verreist.

Doormiddel van een meettoestel zal de lakdikte gemeten worden op tal van plaatsen.

De uitslag hiervan zal bepalen tot hoever er gepolijst kan worden.

1x DOORHEEN de laklaag gepolijst, is een bezoekje aan de carrosserie onvermijdelijk.

Daarom dat de lakdikte meten zeer belangrijk is.

Daarna kan er begonnen worden met het eigenlijke polijstwerk.

Dit gebeurd machinaal met de tot daartoe geschikte produkten.

Onderstaande foto’s tonen een 50/50 of een voor en na de behandeling.

 

 

 

 

 

 

Waxen.

Na het intensieve polijstwerk ziet de laklaag er als herboren uit.

Om dit in stand te houden, moet dit allemaal beschermd worden.

Dit gebeurd door het aanbrengen van 1 of 2 waxlagen.

Een goede waxlaag zal resulteren in een knappe beading (druppelvorming) en het eenvoudig reinigen bij de volgende wasbeurten.

Een waxlaag is niet blijvend.

Daarom raden wij aan om dit 2x jaarlijks te herhalen.

 

Coating.

Wil je het neusje van de zalm voor je bescherming?

Dan kan je kiezen voor een coating.

Wij gebruiken hiervoor het merk C-quarts.

Dit is een coating op basis van zeer fijne glaskorreltjes.

Na het aanbrengen zal dus als het ware een film van glas over je laklaag komen te liggen.

Resultaat is een slijtvaste bescherming van de laklaag.

Voorwaarde is wel dat je de wagen de correcte nabehandelingen geeft.

Levensduur hiervan is minimaal 18 maanden tot 36 maanden. (afhankelijk van type coating)

Coatings kunnen ook voorzien worden op velgen en raampartijen.

 

Resterende buitendelen.

Buitendelen zoals, raamrubber, plastiek trims, uitlaten, motorruimtes, ….. worden ook niet vergeten.

Ook deze krijgen de juiste aandacht en worden behandeld met de daartoe voorziene produkten.

 

Interieur.

Wie wil er nu niet plaats nemen in een zuiver en fris interieur?

Stoffen zetels, tapijten en stoffen deurpanelen zullen we eerst stofzuigen.

Nadien krijgen deze een ‘dieptereiniging’ om ze terug in nieuwstaat te krijgen.

Het resultaat is verbluffend.

Om de tapijten en zetels grondig en overal te kunnen reinigen, worden deze uit de wagen gedemonteerd.

Wanneer de wagen een leder interieur heeft, gaan we de zetels eerst ontdoen van de vuilresten en daarna voeden.

Hierdoor blijft de soepelheid van het leder gegarandeerd waardoor er minder kans ontstaat dat het leder barsten gaat vertonen.

Hemelbekledingen worden ook onder handen genomen.

Zelfs wagens waarin gerookt word, zal na de behandeling niet meer te herkennen zijn.

Verder wordt het dasboard gereinigd inclusief hoekjes en kantjes.

Naderhand krijgen deze een beschermlaag tegen invloeden van UV-stralingen.

Glaspartijen worden ook niet vergeten.

 

Koplampherstelling.

Wie kent het niet, de dof geworden koplampglazen. (tegenwoordig allemaal plastiek)

Herstellen hiervan is perfect mogelijk na intensief polijstwerk.

 

Cabriodaken.

Softtops zijn ook onderhevig aan weersinvloeden.

Vuil zal zich hechten aan de vezels.

UV-straling doet je softtop/vinyltops ook verharden met scheuren tot gevolg.

Daarom is een regelmatig onderhoud noodzakelijk.

Na reiniging zullen deze tops ook een gepaste behandeling tegen UV-straling en weerinvloeden krijgen.